cinta

·

>Cinta adalah jika kamu kehilangan rasa, gairah, romantika dan masih tetap peduli padanya.

>Cinta dimulai dengan sebuah senyuman, bertumbuh dengan sebuah ciuman dan berakhir dengan tetesan air mata.

>Cinta datang kepada mereka yang masih berharap sekalipun pernah dikecewakan, kepada mereka yang masih percaya sekalipun pernah dikhianati, kepada mereka yang masih mencintai sekalipun pernah disakiti hatinya।

>>Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.

>Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

>Cinta bukan mengajari kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat -हमका

>Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.

>Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dasyatnya cinta!

>Cintailah ia seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya. Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti.

>Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.~

>Kata-kata cinta yang lahir hanya sekadar di bibir dan bukannya di hati mampu melumatkan seluruh jiwa raga, manakala kata-kata cinta yang lahir dari hati yang ikhlas mampu untuk mengubati segala luka di hati orang yang mendengarnya.

>Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

>Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.~ Mahatma घंडी

>
Cinta adalah sebuah perasaan yang ingin membagi bersama atau sebuah perasaan afeksi terhadap seseorang.

>Cinta adalah perasaan simpati yang melibatkan emosi yang मेंदलम

>Cinta adalah keindahan yang murni tanpa kepalsuan
memberi imajinasi hidup dalam keselarasan realita dan impian

>Cinta adalah kepastian, tiada keragu-raguan, tiada yang membingungkan.

>Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

7 komentar:

Anonim mengatakan...
4 Agustus 2009 pukul 19.46  

Cinta?
Opo ae no....

hahahaha
aku yo posting koyok iki..
tapi pending..

Rizky Kharisma mengatakan...
5 Agustus 2009 pukul 00.11  

gud gud

Roshi mengatakan...
5 Agustus 2009 pukul 01.58  

cinta kadang bikin buta, tapi cinta bikin dunia jadi indah, betul ga ?

enggalicious mengatakan...
5 Agustus 2009 pukul 03.44  

haddodo ,,
lagi jatuh cintung a le ??

kapan maen2 lagi ??

beehonz mengatakan...
5 Agustus 2009 pukul 04.19  

>[mz deby] : ha..ha.. smangat maz..
>[rizky] : thankz..thankz..^^
>[Roshi] : Hu'uhmb.. btul bget..
pokok e cinta tu mbulet..
:D
>[enggalicious]: hya..a..
gmpang ez, lek maen..
kmn target slanjutx??

_tiaradianpratiwi_ mengatakan...
6 Agustus 2009 pukul 02.32  

keren...
blog mu...
carane yak po?

beehonz mengatakan...
6 Agustus 2009 pukul 04.32  

>[tiara] : hmmh..
cara buat apanya mbak??sescal

Posting Komentar


info STAN jakarta

Spon-source

shoutmix


ShoutMix chat widget

INFO

beehonz search

Followers

 

IcyBlue | Copyright © 2009 - Blogger Template Designed By Simrandeep Singh